Workshop

WORKSHOP  14 april 2019, 10.30 uur tot 16 uur

Voor deze dag heb ik Annick van Damme bereid gevonden om een workshop voor de vereniging te verzorgen.
Het is niet prettig als er iedere keer iemand binnenloopt.

De locatie is, zoals inmiddels bekend,
Centrum Een en Al, Mozartlaan 25, 1217CM Hilversum.
LET OP op zondag wordt de achteringang gebruikt dan is het adres Catharina van Renneslaan 8-20  en dan het terrein over naar de voorkant ( Mozartlaan 25).

Thema : De kracht van het beeld

1. De energie van tarotbeelden

De manier waarom je tarotbeelden interpreteert en de symbolen met elkaar combineert wordt deels bepaald door jouw visie op structuur in de tarot.
De tarotkaarten verbinden met de structuur van de kabbalistische levensboom is een uitstekend hulpmiddel om het energetisch potentieel van de tarotkaarten aan te voelen.

2. Kijken naar tarotbeelden

Aan de hand van gerichte vragen gaan we enkele kaarten uit de tarot van Waite beschrijven.
Deze oefening is zeer geschikt om te leren kijken naar tarotbeelden. Zowel ervaren als beginnende tarotisten bekijken de tarotkaart na de oefening met andere ogen.
Speciale aandacht voor de hofkaarten, want ik hoor vaak dat deze kaarten het moeilijkst zijn om te duiden.

3. Magische kaartleggingen

De tarot spreekt in beelden. Het zijn sterke concepten die het (onbewuste) denken diep beïnvloeden.
Beelden onthoud je langer dan woorden, daarom is het belangrijk bij het raadplegen van tarotkaarten aandacht te hebben voor het effect van het tarotbeeld op het denken.
Na een raadpleging draag je die beelden mee en ze gaan soms een eigen leven leiden.
We bespreken enkele eenvoudige kaartleggingen die ideale afsluiters zijn voor een diepgaand consult. Ze brengen rust in het denken en voelen.
Het energetisch effect ervan blijft lang bij de persoon en heeft een helend vermogen.

Ieder deelnemer krijgt een syllabus hier zitten ook enkele legpatronen in. Wie wil kan ook een extra bundel met legpatronen kopen (aan kostprijs), 1 euro voor drie pagina’s en 3 euro voor tien pagina’s.
Ook brengt Annick enkele boeken van Tarot voor iedereen mee.

Voor deze workshop kan je je aanmelden op info@tarotberoepsvereniging.nl
wacht niet te lang met opgeven want de ruimte is niet zo vreselijk groot en VOL = VOL.

Ben je van plan een extra bundel legpatronen of het boek Tarot voor iedereen te kopen geef dat dan ook gelijk door, zodat ik Annick kan laten weten hoeveel ze ongeveer mee moet nemen.
En neem natuurlijk het Rider Waite deck mee

Ook nu geldt weer dat aan de deelnemers een statiegeld wordt gevraagd voor deelname, het komt n.l. heel vaak voor dat mensen op het allerlaatste moment afzeggen of helemaal niet komen,
terwijl er door de vereniging wel kosten worden gemaakt.
En ingeval van onvoldoende deelname aan een workshop kan deze nog tijdig worden afgezegd en de vereniging kan op die manier de kosten beperken.

Voor deze workshop  betaalt u een statiegeld van € 35,=.
Te betalen op IBAN nr:  NL71 INGB 0006 8097 91
t.n.v. Tarot Beroepsvereniging Nederland te Hengelo.
Betaling moet voor 31 maart 2019 binnen zijn.
Uw deelname is dan definitief er wordt na die datum (31-3-2019) geen restitutie gegeven bij het NIET deelnemen.

Bent u aanwezig op de workshop dan krijgt u in de week na de workshop het geld terug gestort op uw rekening, aspirant leden krijgen € 15,= terug gestort, omdat zij per workshop een bijdrage dienen te betalen van   € 20,=.

Niet leden kunnen ook aan deze dag deelnemen dan zijn de kosten 55euro.

Deze dag is incl koffie en thee wel zelf een lunch meenemen.

Dan de najaars workshop ook die is al bekend.
Op 6 oktober van 10.30 – 16 uur wordt door Eric van der Wal de
WORKSHOP TAROT LABYRINT gegeven

Biografisch werken met de Grote Arcana
In de laatste decennia waarin het belang en de invloed van de christelijke religie beduidend is afgenomen, neemt de behoefte bij het individu toe om zijn zingeving binnen andere kaders te plaatsen. Biografisch werk, in diverse vormen, vervult hierin een rol. In biografische werken staat het meeste eigene van de mens centraal; zijn eigen levensverhaal.

Naast het eigen levensverhaal heeft het individu behoefte om zichzelf te kunnen plaatsen in een groter geheel. Mythen en sprookjes kunnen hierbij als referentiekader dienen.
De Grote Arcana binnen de tarot kan gezien worden als een picturale verbeelding van de universele levensweg van de mens.
Kortom; mythen en sprookjes vertellen op hun manier, soms gedeeltes, van het grote levensavontuur. Via de kaarten van de Grote Arcana kan een levensfase beschreven worden. Ter illustratie kunnen mythen en sprookjes ingevlochten worden, waardoor het verband tussen het eigen leven en dat van de grote verhalen toeneemt.

Labyrinten
Het labyrint kan gezien worden als een mandala voor de levensweg van de mens.
Door de kaarten van de Grote Arcana een plek te geven in het labyrint wordt het effect van het bewandelen van je levensweg versterkt.

Tarotlabyrint
In de uitgewerkte vorm is het labyrint ( zie afbeelding) een poster van 1 x 1 meter, waarop de kaarten van de Grote Arcana in de vorm van kleine etiketten geplakt worden. Zo ontstaat een structuur die je als een mega-legging kunt gebruiken. De kaarten die tijdens het werken met de cliënt getrokken worden, kunnen vervolgens ook in de vorm van etiketten  ‘ingeplakt’ worden. Zo ontstaat al werkende een zeer persoonlijke en kleurrijke mandala van je eigen levensweg, verbeeld in tarotkaarten.
In de workshop gaan we samen delen van de levensweg bewandelen aan de hand van kaarten uit de Grote Arcana.
Eric van der Wal heeft zijn opleidingen tot tarotist en labyrintwerker doorlopen bij het Jungiaans Instituut in Nijmegen. Hij is levensloop- loopbaanadviseur en studeert religiewetenschappen in Nijmegen aan de Radboud universiteit.
Ook hier geldt natuurlijk kom op tijd, zodat we niet gestoord worden tijdens de workshop.

Voor deze workshop betaalt u een statiegeld van € 35,=.
Te betalen op IBAN nr: NL71 INGB 0006 8097 91
t.n.v. Tarot Beroepsvereniging Nederland te Hengelo.
Betaling moet voor 22 september 2019 binnen zijn.
Uw deelname is dan definitief er wordt na die datum (22-9-2019) geen restitutie gegeven bij het NIET deelnemen.

Bent u aanwezig op de workshop dan krijgt u in de week na de workshop het geld terug gestort op uw rekening, aspirant leden krijgen € 15,= terug gestort, omdat zij per workshop een bijdrage dienen te betalen van € 20,=.
Niet leden kunnen ook aan deze dag deelnemen dan zijn de kosten 55euro.

aanmelden via info@tarotberoepsvereniging.nl

Deze dag is incl koffie en thee wel zelf een lunch meenemen.
Het is een volle dag en we moeten dan ook echt om 10.30 uur starten dus zorg dat je op tijd bent. Het is niet prettig als er iedere keer iemand binnenloopt.

De locatie is, zoals inmiddels bekend,
Centrum Een en Al, Mozartlaan 25, 1217CM Hilversum.

Routebeschrijving

Openbaar Vervoer.

Brainlux is eenvoudig te bereiken via het openbaar vervoer. Vanaf station Hilversum ( uitgang centrum, links staan de bussen)  neemt u de bus 105 van Connexxion. U stapt uit bij de halte Wisseloordlaan. U gaat de Wisseloordlaan in. Loop rechtdoor op de Wisseloordlaan en ga bij de T-splitsing linksaf (Mozartlaan).
De ingang is na 100 meter aan uw linkerzijde. Deze wandeling duurt ongeveer 6 minuten.
De ingang van Centrum Eén & Al is na 100 meter aan uw linkerzijde. Bij binnenkomst neemt u de trap naar beneden gaat u links de gang in.

Lijn 105
Heen: vertrekt o.a. om 10.21 uur ( zondag morgen EEN keer per uur!!!)
vanaf station Hilversum en komt om 10.26 aan op de halte Wisseloordlaan. Hierna 6 min lopen.

Terug : vertrek o.a. om 16.25 uur aankomst Station 16.35 uur ( Zondag middag elk half uur)

Eigen vervoer.

Vanuit de richting Utrecht Route via A  27:
Neem de afrit Hilversum (afslag 33). Bij de eerste stoplichten gaat u linksaf
(Ring Zuid, Diependaalselaan). Volg de bordjes 'Ring
' over bijna 4 kilometer. Volg de borden Ring West richting Bussum.
Blijf de Ring volgen. Bij de derde stoplichten gaat u linksaf richting 's Gravenland ('s Gravelandseweg). Neem de eerste weg
rechts (Wisseloordlaan). Ga rechtdoor op de Wisseloordlaan en bij de T
-splitsing links af (Mozartlaan). De ingang van Centrum Eén & Al is na 100 meter aan uw linkerzijde. Bij binnenkomst neemt u de trap naar beneden. Links, aan het einde van de gang vindt u Centrum Eén & Al en BrainLux.

of:
Route via A 2:
Neem de afslag Hilversum/Vinkeveen (N201). Aan het einde van de afslag gaat u bij het verkeerslicht linksaf  richting Hilversum (N201). Deze weg rijdt u steeds rechtdoor tot u aan uw rechterhand een vestiging (na ± 15 km) van Intratuin ziet. Ga hierna linksaf (richting 's Graveland). Volg deze weg (Zuidereinde) tot de stoplichten. Ga rechtsaf richting Hilversum (Leeuwenlaan, deze gaat na de bocht over in de 's Gravelandseweg). Neem de 5e straat links (Wisseloordlaan).
Ga rechtdoor op de Wisseloordlaan en bij de Tsplitsing (t.o. basisschool) links af (Mozartlaan). De ingang van Centrum Eén & Al is na 100 meter aan uw linkerzijde. Bij binnenkomst neemt u de trap naar beneden. Links, aan het einde van de gang vindt u Centrum Eén & Al en BrainLux.

Vanuit de richting Amersfoort
Route via A 1:  Neem de afrit Laren/Hilversum
Noord/Media Park (Afslag 9). Aan het einde van de afslag gaat u bij de
Ga rechtsaf richting Bussum/Loosdrecht. U rijdt nu op de Johannes Geradtsweg. Ga bij de het kruispunt rechtdoor. U rijdt over het viaduct over de Insulindelaan. U ziet rechts het Mediapark, blijf de weg rechtdoor vervolgen. Na een scherpe bocht naar links (voorbij de watertoren die u links van u ziet) gaat u bij de eerstvolgende stoplichten rechtsaf richting 's Gravenland ('s Gravelandseweg). Neem de eerste straat rechts (Wisseloordlaan). Ga rechtdoor op de Wisseloordlaan en bij de T

Vanuit de richting Amsterdam
Route via A 1:
Neem de afrit Hilversum Noord / Laren (Afslag 9). ). Aan het einde van de afslag gaat u bij de stoplichten linksaf, richting Hilversum/Media Park (N525). Deze weg rijdt u alsmaar rechtdoor tot een kruispunt met stoplichten. Ga rechtsaf richting Bussum/Loosdrecht. U rijdt nu op de Johannes Geradtsweg. Ga bij de het kruispunt rechtdoor. U rijdt over het viaduct over de Insulindelaan. U ziet rechts het Mediapark, blijf de weg rechtdoor vervolgen. Na een scherpe bocht naar links (voorbij de watertoren die ulinks van u ziet) gaat u bij de eerstvolgende stoplichten rechtsaf richting 's Gravenland ('s Gravelandseweg). Neem de eerste straat rechts (Wisseloordlaan). Ga rechtdoor op de Wisseloordlaan en bij de T-splitsing (t.o. basisschool) links af (Mozartlaan).

of:
Route via A 2:
Neem de afslag Hilversum/Vinkeveen (N201). Aan het einde van de afslag gaat u bij het verkeerslicht linksaf richting Hilversum (N201). Deze weg rijdt u steeds rechtdoor tot u aan uw rechterhand een vestiging van Intratuin ziet (na ± 15 km). Ga hierna linksaf (richting 's Graveland). Volg deze weg (Zuidereinde) tot de stoplichten. Ga rechtsaf richting Hilversum (Leeuwenlaan, deze gaat na de bocht over in de 's Gravelandseweg). Neem de 5e straat links (Wisseloordlaan).
Ga rechtdoor op de Wisseloordlaan en bij de T-splitsing (t.o. basisschool) links af (Mozartlaan). De ingang van Centrum Eén & Al is na 100 meter aan uw linkerzijde. Bij binnenkomst neemt u de trap naar beneden. Links, aan het einde van de gang vindt u Centrum Eén & Al en BrainLux.

Parkeergelegenheid
Uw auto kunt u parkeren op verschillende plekken op het terrein.
Wanneer u het terrein oprijdt worden er op de borden parkeergelegenheden aangegeven.