Workshop

Op 6 oktober van 10.30 – 16 uur wordt door Eric van der Wal de
WORKSHOP TAROT LABYRINT gegeven

Biografisch werken met de Grote Arcana
In de laatste decennia waarin het belang en de invloed van de christelijke religie beduidend is afgenomen, neemt de behoefte bij het individu toe om zijn zingeving binnen andere kaders te plaatsen. Biografisch werk, in diverse vormen, vervult hierin een rol. In biografische werken staat het meeste eigene van de mens centraal; zijn eigen levensverhaal.

Naast het eigen levensverhaal heeft het individu behoefte om zichzelf te kunnen plaatsen in een groter geheel. Mythen en sprookjes kunnen hierbij als referentiekader dienen.
De Grote Arcana binnen de tarot kan gezien worden als een picturale verbeelding van de universele levensweg van de mens.
Kortom; mythen en sprookjes vertellen op hun manier, soms gedeeltes, van het grote levensavontuur. Via de kaarten van de Grote Arcana kan een levensfase beschreven worden. Ter illustratie kunnen mythen en sprookjes ingevlochten worden, waardoor het verband tussen het eigen leven en dat van de grote verhalen toeneemt.

Labyrinten
Het labyrint kan gezien worden als een mandala voor de levensweg van de mens.
Door de kaarten van de Grote Arcana een plek te geven in het labyrint wordt het effect van het bewandelen van je levensweg versterkt.

Tarotlabyrint
In de uitgewerkte vorm is het labyrint ( zie afbeelding) een poster van 1 x 1 meter, waarop de kaarten van de Grote Arcana in de vorm van kleine etiketten geplakt worden. Zo ontstaat een structuur die je als een mega-legging kunt gebruiken. De kaarten die tijdens het werken met de cliënt getrokken worden, kunnen vervolgens ook in de vorm van etiketten  ‘ingeplakt’ worden. Zo ontstaat al werkende een zeer persoonlijke en kleurrijke mandala van je eigen levensweg, verbeeld in tarotkaarten.
In de workshop gaan we samen delen van de levensweg bewandelen aan de hand van kaarten uit de Grote Arcana.
Eric van der Wal heeft zijn opleidingen tot tarotist en labyrintwerker doorlopen bij het Jungiaans Instituut in Nijmegen. Hij is levensloop- loopbaanadviseur en studeert religiewetenschappen in Nijmegen aan de Radboud universiteit.
Ook hier geldt natuurlijk kom op tijd, zodat we niet gestoord worden tijdens de workshop.

Voor deze workshop betaalt u een statiegeld van € 35,=.
Te betalen op IBAN nr: NL71 INGB 0006 8097 91
t.n.v. Tarot Beroepsvereniging Nederland te Hengelo.
Betaling moet voor 22 september 2019 binnen zijn.
Uw deelname is dan definitief er wordt na die datum (22-9-2019) geen restitutie gegeven bij het NIET deelnemen.

Bent u aanwezig op de workshop dan krijgt u in de week na de workshop het geld terug gestort op uw rekening, aspirant leden krijgen € 15,= terug gestort, omdat zij per workshop een bijdrage dienen te betalen van € 20,=.
Niet leden kunnen ook aan deze dag deelnemen dan zijn de kosten 55euro.

aanmelden via info@tarotberoepsvereniging.nl

Deze dag is incl koffie en thee wel zelf een lunch meenemen.
Het is een volle dag en we moeten dan ook echt om 10.30 uur starten dus zorg dat je op tijd bent. Het is niet prettig als er iedere keer iemand binnenloopt.

De locatie is, zoals inmiddels bekend,
Centrum Een en Al, Mozartlaan 25, 1217CM Hilversum.
LET OP op zondag wordt de achteringang gebruikt dan is het adres Catharina van Renneslaan 8-20  en dan het terrein over naar de voorkant ( Mozartlaan 25).

Op 16 februari 2020  11- 16 uur aansluitend aan de Algemene Leden Vergadering is er 's middags een workshop.

Deze workshop is voor al onze leden en aspirant leden gratis.

George Mensink verzorgt dan de workshop .

George  is al jaren bezig om te kijken, wat hij allemaal kan berekenen met Tarot. Aan de hand van geboorte data en de data van de dagen en jaren die komen en verstrijken. Gebruikte hij het zelf om te kijken of hij  hiermee meer inzicht kon krijgen in relaties, of hij de dynamiek tussen partners kon voorspellen aan de hand van het berekenen van persoonlijkheids en trillingskaarten. Dit vertelde hij aan een collega en die vroeg hem  vervolgens of hij de persoonlijkheids en trillingskaarten van zijn Tinderdates kon berekenen. De evaluaties hiervan werd een boeiend onderdeel van onze gemeenschappelijke diensten.
Wat kun je allemaal berekenen? Misschien is het beter om te vragen wat niet. Je kan met berekenen inzicht krijgen in de persoonlijkheid van iemand, wat zijn uitdaging in het leven is. Tevens kun je kijken wat die persoon nu leert en in welke fase van zijn leven hij of zij zich bevindt. Je kan het gebruiken om te kijken naar relaties. Naar waar je bent en waar je naartoe gaat. De mogelijkheden zijn legio.

In deze workshop deelt hij zijn ervaringen, zijn bronnen en zijn ideeën en methodes. Natuurlijk kan je er veel meer mee doen, maar daar is deze workshop ook op gericht. Hij  hoopt de deelnemers te inspireren om zelf eigen en nieuwe methodes te ontwikkelen...nogmaals de mogelijkheden zijn legio...

Dan onze voorjaarsworkshop deze wordt op zondag 5 april van 10.30 uur tot 16 uur gegeven door Guido Gillabel, eigenaar van het Tarot Museum in België.

Deze workshop  gaat over “Tarot in het Licht van Bewustzijn en Bewust Zijn”

Deel 1 exoterie : de feiten Een stuk geschiedenis (geschied én is) om te laten zien en voelen waaruit de tarotkaarten zijn ontstaan en hoe die evolueerden tot op heden; de al dan niet vermeende relaties met oa Kabbalah, astrologie, Egypte en Gnosis. De meest voorkomende misvattingen of wishful thinking-ideeën krijgen hier de nodige aandacht.

Deel 2 esoterie :
een inwijdingsweg naar bewustzijn en bewust zijn Vanuit waarneming (wat is waarneming ?) en het beginsel van het Verschilsdenken (non-dualiteit, drie-éénheidsdenken) kunnen we een bewuste wandeling maken doorheen de Grote Arcana. Mannelijk en vrouwelijk als evenwaardige en gelijktijdige polen van de drie-eenheid, loslaten van identificaties, … dit aan de hand van de Grote Geheimen van de 22 Major Arcana. Uiteraard kunnen we niet alle 22 kaarten op één dag behandelen maar de bedoeling is een aanzet te geven om dat achteraf zelf te doen.

Graag even doorgeven als u wilt komen op info@tarotberoepsvereniging.nl

Voor deze workshop betaalt u een statiegeld van € 35,=.
Te betalen op IBAN nr: NL71 INGB 0006 8097 91
t.n.v. Tarot Beroepsvereniging Nederland te Hengelo.
Betaling moet voor 22 maart 2020 binnen zijn.
Zelf in de gaten houden u krijgt hier geen rekening over toegestuurd.
Uw deelname is dan definitief er wordt na die datum (22-3-2020) geen restitutie gegeven bij het NIET deelnemen.

Niet leden kunnen ook aan deze dag deelnemen dan zijn de kosten 55 euro.

Deze dag is incl koffie en thee wel zelf een lunch meenemen.

De locatie is, zoals bij iedereen inmiddels bekend,
Centrum Een en Al, Mozartlaan 25, 1217CM Hilversum.

Routebeschrijving

Openbaar Vervoer.

Brainlux is eenvoudig te bereiken via het openbaar vervoer. Vanaf station Hilversum ( uitgang centrum, links staan de bussen)  neemt u de bus 105 van Connexxion. U stapt uit bij de halte Wisseloordlaan. U gaat de Wisseloordlaan in. Loop rechtdoor op de Wisseloordlaan en ga bij de T-splitsing linksaf (Mozartlaan).
De ingang is na 100 meter aan uw linkerzijde. Deze wandeling duurt ongeveer 6 minuten.
De ingang van Centrum Eén & Al is na 100 meter aan uw linkerzijde. Bij binnenkomst neemt u de trap naar beneden gaat u links de gang in.

Lijn 105
Heen: vertrekt o.a. om 10.21 uur ( zondag morgen EEN keer per uur!!!)
vanaf station Hilversum en komt om 10.26 aan op de halte Wisseloordlaan. Hierna 6 min lopen.

Terug : vertrek o.a. om 16.25 uur aankomst Station 16.35 uur ( Zondag middag elk half uur)

Eigen vervoer.

Vanuit de richting Utrecht Route via A  27:
Neem de afrit Hilversum (afslag 33). Bij de eerste stoplichten gaat u linksaf
(Ring Zuid, Diependaalselaan). Volg de bordjes 'Ring
' over bijna 4 kilometer. Volg de borden Ring West richting Bussum.
Blijf de Ring volgen. Bij de derde stoplichten gaat u linksaf richting 's Gravenland ('s Gravelandseweg). Neem de eerste weg
rechts (Wisseloordlaan). Ga rechtdoor op de Wisseloordlaan en bij de T
-splitsing links af (Mozartlaan). De ingang van Centrum Eén & Al is na 100 meter aan uw linkerzijde. Bij binnenkomst neemt u de trap naar beneden. Links, aan het einde van de gang vindt u Centrum Eén & Al en BrainLux.

of:
Route via A 2:
Neem de afslag Hilversum/Vinkeveen (N201). Aan het einde van de afslag gaat u bij het verkeerslicht linksaf  richting Hilversum (N201). Deze weg rijdt u steeds rechtdoor tot u aan uw rechterhand een vestiging (na ± 15 km) van Intratuin ziet. Ga hierna linksaf (richting 's Graveland). Volg deze weg (Zuidereinde) tot de stoplichten. Ga rechtsaf richting Hilversum (Leeuwenlaan, deze gaat na de bocht over in de 's Gravelandseweg). Neem de 5e straat links (Wisseloordlaan).
Ga rechtdoor op de Wisseloordlaan en bij de Tsplitsing (t.o. basisschool) links af (Mozartlaan). De ingang van Centrum Eén & Al is na 100 meter aan uw linkerzijde. Bij binnenkomst neemt u de trap naar beneden. Links, aan het einde van de gang vindt u Centrum Eén & Al en BrainLux.

Vanuit de richting Amersfoort
Route via A 1:  Neem de afrit Laren/Hilversum
Noord/Media Park (Afslag 9). Aan het einde van de afslag gaat u bij de
Ga rechtsaf richting Bussum/Loosdrecht. U rijdt nu op de Johannes Geradtsweg. Ga bij de het kruispunt rechtdoor. U rijdt over het viaduct over de Insulindelaan. U ziet rechts het Mediapark, blijf de weg rechtdoor vervolgen. Na een scherpe bocht naar links (voorbij de watertoren die u links van u ziet) gaat u bij de eerstvolgende stoplichten rechtsaf richting 's Gravenland ('s Gravelandseweg). Neem de eerste straat rechts (Wisseloordlaan). Ga rechtdoor op de Wisseloordlaan en bij de T

Vanuit de richting Amsterdam
Route via A 1:
Neem de afrit Hilversum Noord / Laren (Afslag 9). ). Aan het einde van de afslag gaat u bij de stoplichten linksaf, richting Hilversum/Media Park (N525). Deze weg rijdt u alsmaar rechtdoor tot een kruispunt met stoplichten. Ga rechtsaf richting Bussum/Loosdrecht. U rijdt nu op de Johannes Geradtsweg. Ga bij de het kruispunt rechtdoor. U rijdt over het viaduct over de Insulindelaan. U ziet rechts het Mediapark, blijf de weg rechtdoor vervolgen. Na een scherpe bocht naar links (voorbij de watertoren die ulinks van u ziet) gaat u bij de eerstvolgende stoplichten rechtsaf richting 's Gravenland ('s Gravelandseweg). Neem de eerste straat rechts (Wisseloordlaan). Ga rechtdoor op de Wisseloordlaan en bij de T-splitsing (t.o. basisschool) links af (Mozartlaan).

of:
Route via A 2:
Neem de afslag Hilversum/Vinkeveen (N201). Aan het einde van de afslag gaat u bij het verkeerslicht linksaf richting Hilversum (N201). Deze weg rijdt u steeds rechtdoor tot u aan uw rechterhand een vestiging van Intratuin ziet (na ± 15 km). Ga hierna linksaf (richting 's Graveland). Volg deze weg (Zuidereinde) tot de stoplichten. Ga rechtsaf richting Hilversum (Leeuwenlaan, deze gaat na de bocht over in de 's Gravelandseweg). Neem de 5e straat links (Wisseloordlaan).
Ga rechtdoor op de Wisseloordlaan en bij de T-splitsing (t.o. basisschool) links af (Mozartlaan). De ingang van Centrum Eén & Al is na 100 meter aan uw linkerzijde. Bij binnenkomst neemt u de trap naar beneden. Links, aan het einde van de gang vindt u Centrum Eén & Al en BrainLux.

Parkeergelegenheid
Uw auto kunt u parkeren op verschillende plekken op het terrein.
Wanneer u het terrein oprijdt worden er op de borden parkeergelegenheden aangegeven.